Skip to content

Beursstand inspiratie & tips: De mooiste beursstands

BEURSSTAND INSPIRATIE & TIPS: DE MOOISTE BEURSSTANDS

Wil jij van jouw beursstand een meesterwerk maken? En ben je op zoek naar een flinke dosis beursstand inspiratie?

Om een onuitwisbare indruk te maken met jouw stand, is het belangrijk dat je de bezoekers een goed verhaal vertelt over jouw bedrijf, product en/of dienst.

In deze blog geven we je daarom tips en voorbeelden voor jouw beursstand. Zo kun jij verder met het ontwerpen van jouw beursstand.

ZEVEN TIPS VOOR HET ONTWERP VAN JE BEURSSTAND

Om zoveel mogelijk aandacht te trekken op een beurs, is het zo effectief mogelijk overbrengen van jouw boodschap erg belangrijk. De grote vraag is, hoe ga je dit realiseren? Wij hebben zeven tips voor je:
Wilde weide presentatie stand

Bron : Eigen werk

1. BRENG EEN BOODSCHAP OVER

Voordat je begint met ontwerpen, is het belangrijk dat je nadenkt over de boodschap die je wilt overbrengen met jouw beursstand. Je kunt een prachtige stand ontwerpen, maar zolang deze de waarden van jouw bedrijf niet overbrengt, is het tijdverspilling. Houd dus tijdens het ontwerpproces altijd jouw doelen in gedachten.

Unieke beursstand

Bron : Eigen werk

2. HAAL ALLES UIT DE BESCHIKBARE RUIMTE

De meeste beursstands hebben een beperkte, kleine ruimte. Het is dus belangrijk om zo optimaal gebruik te maken van de ruimte die je tot je beschikking hebt. Voorkom obstakels en maak het aantrekkelijk voor bezoekers om bij jouw stand te blijven staan.

Wil jij jouw stand zo groot mogelijk laten lijken? Het kan een groot verschil maken door de hoogte in te werken. Tip: informeer wel even bij de beursorganisatie hoe hoog je mag bouwen. Zo kom je tijdens de op bouw niet voor verrassingen te staan.

beursstand ontwerp patron

Bron: Eigen werk

3. BEDRIJFSLOGO IN ZICHT

Zorg ervoor dat jouw logo in het oog springt. Zo is jouw stand vanaf grote afstand alsnog te zien en kunnen bezoekers je gemakkelijk (terug)vinden.

Beperk zo veel mogelijk verder de tekst in jouw visuele communicatie. Dat houdt je stand rustig en overzichtelijk.

Herefords Slagerij beursstand

Bron: Eigen werk

4. GEBRUIK AFBEELDINGEN

“Een foto zegt meer dan duizend woorden”, zo luidt een oud gezegde. Foto’s zijn een snel en effectief medium om een complexe boodschap op een makkelijke manier te communiceren.

Wil je écht indruk maken? Maak dan gebruik van levensgrote afbeeldingen en foto’s. Een gegarandeerd WOW-effect!

Bron: Eigen werk

5. INTERACTIEVE BEURSSTAND

Niet alleen een uitnodigende uitstraling zorg ervoor dat jouw stand de aandacht trekt op een beurs. Eenmaal binnen zijn jouw bezoekers op zoek naar vermaak. Realiseer dit door bijvoorbeeld demonstraties te geven van jouw nieuwste product of dienst. Maak jouw beursstand interactief!

Creëer vooral een zo uniek mogelijke ervaring voor jouw stand bezoekers. Laat ze bijvoorbeeld meedoen aan activiteiten in jouw beursstand. Wat dacht je van deze zuil met touchscreen scherm? Jouw bezoekers worden op een speelse manier meegenomen in jouw verhaal. Daarnaast zorgt het voor veel interactie en plezier in jouw stand. Interactief omgaan met jouw publiek, is een effectieve manier om nieuwe relaties te creëren.

Bron: Eigen werk

6. MAAK EEN LICHTPLAN

Een belangrijk aspect dat vaak over het hoofd wordt gezien, is de verlichting van de beursstand. De manier waarop jouw beursstand wordt belicht heeft veel invloed op de boodschap die je wilt overbrengen.

Met goede lichtreclame kun je ervoor zorgen dat er een bepaalde gemoedstoestand wordt opgeroepen bij de bezoekers.

Bron: Eigen werk

7. DIGITALE WANDEN

Om zoveel mogelijk bezoekers naar jouw stand te trekken, moet je ervoor zorgen dat jouw stand zoveel mogelijk de aandacht trekt. Niet alleen vanaf de voorkant, maar juist ook voor de bezoekers die jouw stand vanaf de achterkant benaderen.

Door digitale wanden te plaatsen, kun je mooie visuals laten zien en de bezoekers voorzien van extra informatie over jouw bedrijf.

AANDACHT GETROKKEN? MAAK HET DE BEZOEKER NAAR ZIJN ZIN.

Naast het ontwerp, is er ook een andere belangrijke succesfactor voor jouw beursstand: het personeel. Jouw personeel is het visitekaartje van je bedrijf. Het is belangrijk dat jouw personeel openheid uitstraalt. Een verzorgd uiterlijk zal hieraan bijdragen.

Wanneer je de aandacht hebt getrokken en de bezoekers jouw beursstand inmiddels hebben bereikt, is het taak van jouw personeel om het de bezoeker zo aangenaam mogelijk te maken. Hierbij kun je rekening houden met het volgende:

Bied een consumptie aan
Het aanbieden van een consumptie biedt de mogelijkheid om een gesprek aan te gaan met de bezoeker. Een goed idee dus!

Geef presenstaties
Maak van jouw beursstand een plek om de nieuwste marktkennis te delen met jouw bezoekers. Een ideale manier om te laten zien wat jouw bedrijf allemaal te bieden heeft.

Lanceer een nieuw product
De bezoeker komt naar een beurs om nieuwe producten of diensten te ontdekken. Een beurs biedt een goede mogelijkheid om een nieuw product of service te lanceren.

Livestream de hoogtepunten
Hoe graag je het ook zou willen, niet alle mensen uit jouw doelgroep zal aanwezig zijn op een beurs. Wil je alsnog zoveel mogelijk mensen bereiken? Livestream dan alle highlights van jouw beursstand, zoals presentaties en eventuele lanceringen van nieuwe producten.

HEB JE VRAGEN? NEEM CONTACT OP

Wij hopen dat we jou hebben kunnen inspireren met onze tips en voorbeelden van beursstands.

Heb je vragen naar aanleiding van deze blog? Neem contact op. Wij denken graag mee over jouw visuele bedrijfscommunicatie.

Aanvraag bij Glance & Vision

Geen vraag is te gek, dus stel ze gerust. Wij helpen je graag.

Om je zo goed mogelijk op weg te helpen vragen we je om zoveel mogelijk informatie te geven.